با یک شکلات آغاز شد . من یک شکلات گذاشتم تو دستش . او یک شکلات گذاشت تو دستم. من بچه بودم اونم بچه بود. سرم رو بالا کردم .سرش رو بالا کرد. دید که مرا می شناسد.

خندیدم . کفت)) دوستیم؟))گفتم ((دوست دوست)). گفت تا کجا؟ گفتم دوستی که تا ندارد .گفت تا مرگ؟ خندیدم و گفتم :من که گفتم تا ندارد!. گفت باشد تا  پس از مرگ .گفتم نه نه نه تا ندارد گفت قبول تا آنجا که همه دوباره زنده می شوند یعنی زندگی پس مرگ . باز هم با هم دوستیم . خندیدم گفتم: تو برایش تا هر کجا که دلت می خواهد یک تا بزار اصلا یک تا بکش از این سر دنیا تا اون سر دنیا اما من اصلا تا نمی گذارم . نگاهم کرد نگاهش کردم باور نمی کرد می دانستم او می خواست حتما دوستیمان تا داشته باشد دوستی بدون تا را نمی فهمید.

                                               *****

گفت بیا برای دوستیمان یک نشانه یک نشانه بگذاریم گفتم باشد تو بگذار گفت: شکلات. هر بار که که همدیگر را می بینیم یک شکلات مال تو یکی ماله من باشد؟ گفتم : باشد

هر بار یک شکلات می گذاشتم توی دستش او هم یک شکلات توی دست من باز همدیگر رو نگاه می کردیم یعنی که دوستیم دوست دوست . من تندی شکلاتم رو باز می کردم و می گذاشتم تو دهانم و تند تند می مکیدم . می گفت تو دوست شکمویی هستی و شکلاتش رو می گذاشت تو یک صندوق کوچولوی قشنگ . می گفتم بخورش می گفت تمام می شود می خواهم تمام نشود برای همیشه بماند.

صندوقش پر از شکلات شده بود هیچ کدامش رو نمی خورد منت همه اش رو خورده بودم . گفتم اگر یک روز شکلات هایت رو مورچه ها یا کرم ها بخورند چیکار می کنی ؟ گفت مواظبشان هستممی گفن می خوام نگه شان دارم تا موقعی که دوست هستیم و من شکلات را می گذاشتم تو دهانم و می گفتم نه نه تا ندارد دوستی تا ندارد

 

*****

یک سال ، دو سال ، چهار سال ، هفت سال ، ده سال ، بیست سال شده است او بزرگ شده است من بزرگ شده ام من همه شکلات ها را خو.رده ام . او همه شکلات ها را نگه داشته است . او آماده است امشب خداحافظی کند می خواهد برود ، برود آن دور ، دور ها می گوید می روم اما زود بر می گردم من می دانم می رود و بر نمی گردد یادش رفت به من شکلات بدهد من یادم نرفته بود یک شکلات گذاشتم کف دستش گفتم این برای خوردن یک شکلات هم گذاشتم کف آن دستش این هم آخرین شکلات برای صتدوق کوچکت یادش رفته بود که صندوقی دارد برای شکلاتهایش هر دو را خورد خندیدم می دانست که دوستی من تا ندارد می دانستم دوستی او تا دارد مثل همیشه خوب شد همه شکلات هایم رو خوردم اما او هیچ کدامشان رو نخورد حالا با یک صندوق پر از شکلات نخورده چه خواهد کرد؟!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد